Deklaracja dostępności
O mieście

Konferencja prasowa dot. ogłoszenia przetargu na budowę linii kolejowej pomiędzy Podłężem, a Gdowem

 18 stycznia odbyła się konferencja prasowa dotycząca ogłoszenia przetargu na budowę linii kolejowej pomiędzy Podłężem, a Gdowem. W spotkaniu udział wzięła Wiceburmistrz Miasta Limanowa Katarzyna Aue-Kęsek, która rozmawiała m.in. na temat rozwiązań komunikacyjnych w Mieście Limanowa, szczególnie tych związanych z przejazdem na ul. Polnej.
Podczas konferencji prasowej Wicepremier i Minister Obrony Narodowej Władysław Kosiniak-Kamysz mówił – Nowa linia kolejowa z Podłęża na południe Małopolski będzie mieć nie tylko kluczowe znaczenie dla regionu, ale również strategiczną wartość dla całego kraju. Nie będzie rozwoju Polski bez rozwoju infrastruktury.
Dzięki inwestycji Podłęże – Piekiełko podniesiemy konkurencyjność tego regionu Małopolski. Stawiamy na kolej, także w innych częściach naszego państwa, które wymagają budowy nowych linii kolejowych. Realizujemy również projekt budowy kolei dużych prędkości. Wszystkie te inwestycje wpłyną pozytywnie na rozwój gospodarczy naszego kraju – mówił minister infrastruktury Dariusz Klimczak.
– To co będzie się działo w tym obszarze Małopolski, ale także w innych regionach kraju, to całkowicie nowa infrastruktura kolejowa, której nigdy nie było. Tak jak drogowcy dziś mają już ponad 5 tys. kilometrów ekspresówek i autostrad, tak w obszarze kolejowym chcemy podążać tą samą drogą. Chcemy wybudować całkowicie nowe linie kolejowe wysokiej przepustowości, o najlepszych parametrach, aby wozić miliony pasażerów – mówił Piotr Malepszak, podsekretarz stanu w Ministerstwie Infrastruktury.
Przygotowujemy kolejne przetargi dla tego projektu. W planach mamy uruchomienie wszystkich postępowań do końca tego roku. Nową trasą pomiędzy Krakowem, a Nowym Sączem i Zakopanem pojedziemy za pięć lat – zapewniał Marcin Mochocki, członek Zarządu PKP Polskich Linii Kolejowych S.A.
Budowa linii kolejowych Podłęże – Podłęże Balachówka i Podłęże – Gdów to część projektu „Podłęże-Piekiełko”, największej inwestycji PLK SA na południu kraju. Obecnie prace budowlane są realizowane na czterech fragmentach tej inwestycji (stacja Limanowa, Limanowa – bocznica Klęczany, bocznica Klęczany – Nowy Sącz, Chabówka – Rabka Zaryte). W małopolskich miejscowościach wykonawcy budują nowe mosty, wiadukty, stacje i przystanki.
Inwestycja składa się na modernizację i elektryfikację 75 km trasy Chabówka – Nowy Sącz i budowę 58 km nowej linii, łączącej docelowo Podłęże z Tymbarkiem i Mszaną Dolną. Dzięki temu powstanie nowe połączenie, które ułatwi komunikację Krakowa z Podhalem i Sądecczyzną. Najszybsze pociągi przejadą trasą Kraków – Nowy Sącz w ok. 60 minut, natomiast podróż ze stolicy Małopolski do Zakopanego zajmie ok. 90 minut.
Fragmenty tej inwestycji finansowane są w ramach Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności.

Galeria

Wróć do góry