W bieżącym roku szkolnym nauczycielki Szkoły Podstawowej nr 2 w Limanowej – Magdalena Romankiewicz i Renata Hasior – realizują projekt adresowany do uczniów pochodzenia ukraińskiego, którzy uczą się w placówce. W czasie zajęć wspomagających nauczanie języka polskiego nauczycielki pomagają nabywać i rozwijać kompetencje językowe oraz wspierać wszechstronny rozwój każdego z nich.
Głównymi założeniami inicjatywy, której podjęły się polonistki, jest kształcenie umiejętności redagowania listu do bliskich, którzy z powodu trwającej wojny zostali na Ukrainie. Projekt zakłada również kształcenie umiejętności tworzenia sprawozdania, życzeń, pozdrowień itp. W pierwszym liście dzieci pisały o swoich odczuciach dotyczących sytuacji, w której aktualnie się znajdują. Nie zabrakło w nich ciepłych słów kierowanych w stronę środowiska szkolnego, kolegów i nauczycieli, dzięki którym dzieci odzyskały poczucie bezpieczeństwa. Listy rzecz jasna redagowane są w całości w języku polskim, dzięki czemu uczniowie rozwijają umiejętności komunikacyjne w formie najbardziej dla nich atrakcyjnej. Nie mało emocji wzbudziła wizyta na poczcie, gdzie bez pomocy nauczyciela, a jedynie pod jego czujnym okiem, dzieci musiały zakupić potrzebne znaczki i dokonać wysyłki swoich listów. Już wkrótce nastąpi kolejna odsłona edukacyjnego projektu.