Burmistrz Miasta Limanowa informuje, że do 18 marca br. przyjmuje zgłoszenia kandydatów na członków Rady Muzeum Ziemi Limanowskiej.
Uprawnionymi do zgłoszenia kandydatów na członków Rady Muzeum są stowarzyszenia naukowe i twórcze oraz fundacje i inne instytucje wspierające działalność muzeum, a także Rada Miasta Limanowa, dyrektor muzeum oraz jednostka samorządu terytorialnego (art. 11 ust. 5 pkt 3 ustawy z dnia 26 listopada 1996 r, o muzeach). Zgłoszenia kandydatów powinny zawierać imię, nazwisko oraz krótkie przedstawienie sylwetki kandydata.
Ostateczną decyzję co do składu Rady Muzeum podejmie podczas sesji Rada Miasta Limanowa.
Zgodnie ze statutem Muzeum Regionalnego Ziemi Limanowskiej, Rada Muzeum składa się z 6 osób. Jej zadaniem jest: sprawowanie nadzoru nad prawidłowym wypełnianiem przez muzeum jego zadań, ocenianie na podstawie sprawozdania działalności muzeum oraz opiniowanie przedłożonego przez dyrektora rocznego planu działalności.
Kadencja członków Rady Muzeum trwa cztery lata. Członkostwo w Radzie Muzeum jest dobrowolne i nieodpłatne.