Zarówno młodsi, jak i starsi czytelnicy limanowskiej książnicy w sobotę 9 października wzięli udział w akcji pn. „Noc Bibliotek”. W ramach inicjatywy dzieci uczestniczyły w warsztatach kulinarnych „Cook Book” -nauce gotowania z pomocą literatury, natomiast starsi uczestnicy wydarzenia odbyli podróż „herbacianym szlakiem”. Podczas akcji nie zapomniano także o miłośnikach fantastyki.
Podczas warsztatów kulinarnych najmłodsi wspólnie z kucharzami Studia Kulinarnego „Cook Nook” przygotowali przeróżne znakomitości – między innymi panecakes z owocowymi i słodkimi dodatkami, kolorowe, zdrowe kanapeczki magiczne lody z dymu, smakowitą lemoniadę, a na deser mega zmrożone lody czekoladowe ucząc się przy tym jak łatwo połączyć można książę z gotowaniem. Młodzi kucharze degustowali swoje wyczarowane dania, których zapach niósł się po całej bibliotece. Dzięki książkom kucharskim dzieci najmłodsi zapoznali się z zasadami panującymi w kuchni oraz ze smakowitymi przepisami.
Starsi czytelnicy wyruszyli natomiast w czytelniczą podróż z filiżanką herbaty. „Herbaciany szlak” przygotowany został przez „EntoWarsztaty”, a uczestnicy niezwykłej podróży smakując różne rodzaje herbat odwiedzili wraz z podróżnikiem Robertem Maciągiem dalekie kraje, poznając proces parzenia herbat oraz asortyment niezbędny do przygotowania cudownego napoju. Zaproszony gość opowiadał o kulturze ciekawych zakątków świata, wspominając wiele ciekawych historii, które wydarzyły się podczas jego wędrówek.
W ramach „Nocy Bibliotek” atrakcje czekały także na miłośników fantastyki – były to warsztaty Książkowy Rozwój Wyobraźni –miniturniej gier planszowych skierowany do młodzieży. Uczestnicy zostali wprowadzeni w świat bohaterów ,, Kroniki Dwuświata’’ przez autora serii Pawła Kopijera, a największą atrakcją był rozgrywany turniej gry planszowej „Magia Dwuświata’’. Dzięki grze planszowej młodzież nieco bliżej poznała fantastyczny, magiczny świat książek. Na zakończenie warsztatów uczestnicy zostali zachęceni do kontynuacji twórczego konsumowania książek w formie rozgrywek gier planszowych oraz tworzenia własnych gier na podstawie lektur. Zwycięzcy otrzymali magiczne zakładki z bohaterami serii Kroniki Dwuświata.