Deklaracja dostępności
Dla mieszkańców

Narodowy Funduszu Zdrowia uruchomił Teleplatformę Pierwszego Kontaktu

TELEPLATFORMA PIERWSZEGO KONTAKTU – 800 137 200

Narodowy Funduszu Zdrowia uruchomił Teleplatformę Pierwszego Kontaktu (TPK). Dzwoniąc pod bezpłatny numer TPK – 800 137 200 –  otrzymasz niezbędną pomoc medyczną poza godzinami pracy lekarzy rodzinnych, w weekendy oraz święta. Z platformy mogą korzystać również osoby niesłyszące. Porady udzielane są w kilku językach.

Jeden, bezpłatny numer dla całej Polski – 800 137 200

Teleplatforma Pierwszego Kontaktu (TPK) jest dostępna:

  • poza godzinami pracy Podstawowej Opieki Zdrowotnej, czyli: od poniedziałku do piątku, w godzinach od 18:00 do 8:00 następnego dnia
  • w soboty i niedziele oraz inne dni ustawowo wolne od pracy, w godzinach od 8:00 do 8:00 następnego dnia

Z TPK możesz skorzystać w sytuacji:

  • nagłego zachorowania, poza godzinami pracy POZ
  • nagłego pogorszenia stanu zdrowia, gdy nie ma objawów sugerujących stan bezpośredniego zagrożenia życia, a zastosowane środki lub leki dostępne bez recepty nie przyniosły spodziewanej poprawy
  • gdy zachodzi obawa, że oczekiwanie na otwarcie przychodni POZ może znacząco niekorzystnie wpłynąć na Twój stan zdrowi

Kontaktując się z TPK, otrzymasz poradę

  • pielęgniarki/położnej
  • lekarską

w formie telekonsultacji

W ramach TPK uzyskasz:

  • poradę medyczną
  • e–receptę
  • e–skierowanie
  • e–zwolnienie

Porady są udzielane w czterech językach:

  • polskim
  • angielskim
  • rosyjskim
  • ukraińskim

W ramach TP można skorzystać z wideorozmowy z tłumaczem języka migowego

Wideorozmowa z tłumaczem języka migowego

 

 

/inf.: Zespół Komunikacji Społecznej

Małopolski Oddział Wojewódzki NFZ w Krakowie/

Galeria

Wróć do góry